Goliat, matematik och typologi

för mig , är du perfekt.
man kunde gilla det på facebook.
då fick jag en sån där våg över mig, en känslovåg.

jag har fått höra.
två gånger den här veckan att Goliat är fin för att vara en farbror.
från utomstående personer, massören och en tant i träffade på en häst.
för mig, ÄR du perfekt.
att få bekräftat att han är välmående får mig att bli varm om hjärtat.



till en annan sak, jag har pluggat hela eftermiddagen.
mina matematikceller fick frächas upp då Julia skulle ha hjälp med bråktalen, tänk att jag kom ihåg.
wow!
men till mitt egna pluggeri.
jag har läst nästan två böcker om typologi. jag vet fortfarande inte vad det handlar om.
de definierar språk och dialekter på hundra olika sätt, de ställer sig frågan hur månag språk det finns. vad som ska räknas som språk och vad som är en dialekt.
helt seriöst, vad spelar det för roll?
okej att man kanse vör veta vad det är som skiljer en dialekt ifrån ett språk, men varför är det så viktigt att veta hur många språk det finns. det är tydligen viktigt, då det finns böcker om det. jösses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0