mycket text, sista lördagen i mars

igår var jag med om två misstag, eller jag blev utsatt för två misstag för att folk är allmänt konstiga.. eller förvirrade.. eller inte har koll.

hur som helst, var vi uppe halv sju. för att hästarna skulle ut. väl framme var hästarna redan ute.. en miss där och INTE ifrån min sida.

sen skulle vi med tåget in till Strängnäs för att hälsa på Klas mormor, biljett-automaten krånglade, tågkvinnan sa att tåget skulle gå och att vi skulle få köpa biljetter på tåget, jag svarade med att det kostade ju mycket mer och hon sa att hon visste det, blåste i sin pipa och tåget lämnade perongen. jo, men lyckat. i två timmar fick vi vänta på nästa tåg, det blev en snabbis hos Klas mormor, för att avsluta kvällen hoa H och J.

trerätters bjöds det på, det var som att vara med i halv åtta hos mig, fast att jag var ensam tjej. avokado och skagen till förrätt, rotfruktsgratäng till varmrätt och hemagjord vaniljglass med varm jordgubbsås till efterrätt. vin och päronkonjak serverades till det. snart så ska jag väl bli tillräckligt vuxen för att tycka att vin är lika gott som oboy. päronkonjaken var på tok för stark.. det renade hela huvudet genom att bara smutta på den. senare på kvällen blev det kortspel, uno var riktigtkul.. plump också för den delen, eller edn bjöd iaf på många skratt, Hampus konstaterade att han och jag var för smarta för att vända kort och gissa stick.. aja, jagfattar fortfarande inte grejen med det hela.

när vi skulle åka hem sen, blev vi utslängda ifrån väntsalen på sation. det kom en vakt som skulle låsa, han var farinerade över blixtarna. det var kallt att stå ute, tågen kom och vi åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0