datorer, älgar och snö!!

så här är det, min dator är sönder, traskig, rent utav skrot
moderkortet är söner
och utan mamma klara man sig ju inte, datorn klarar sig inte ens utan en bild på mamma
för jag är bäst på datorer!
(jag vet inte vad ett morderkort är)
nu har jag Christophers gamla å man kan inte annat är älska den :S det låter som en björn, den är världens segaste och tycker om att hänga sig. okej, den är bättre än ingenting, så jag ska inte klaga.
idag, hoppas jag dock att det är slut på brummandet, för min pappa kommer hit å så ska vi åka och kolla in en ny :) kolla, i det här fallet innebär köpa. vilket inte plånboken för tillfället tycker om, men däremot känslan av en ny dator, det tyker jag om.


så var det Goliat också
vi red den långa rundan i strålande sol, Goliat är en riktig skogsmulle, som mer än gärna bara luffsar runt i skogen. men idag. Jösses! han va mer vild en tam och förklaringen kom efteråt, när jag pratat med Linda. två älgar på besök igår å jag lovar att de förföljde oss idag. det hela slutade med att jag gav upp på tvärnitar, giraffhalsen och flåsande näsborrar och satt av. mitt i skogen, vilket gjorde att jag fick PULSA typ en halv timme i snö som räckte upp på halva vaden, inklusive skare. för att vara 15 minus ute måste jag säga att jag va riktigt varm. det var jobbigare än fem kilometer i spåret. hem kom vi, det enda spåret av älgar var några högar.
jag ska sätta Goliat i terapi!
Älgterapi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0