måndag, säger det allt?

allt gör ont.
halsen, benen, ryggen, huvudet.. armarna känns tunga ögonen trötta.
hej förkylningen, välkommen till min kropp.
suck!

skolan börjar på onsdag och jag kommer få gå dit, hög på alvedon.
för på en dag blir man inte kvitt ett virus..vilket är imorgon.

kvällen har spenderats med näsan droppandes i boken.
jag menar kan man bli mer social.. och fräch. dessutom.

jag är glad att jag inte är måndag..
sången
måndag är så mallig först han är
tisdag kommer efter sur å tvär
onsdag jämt ska bråka
torsdag hoppar kråka
fredag han är nittion år så där
lördag han ska måla
söndag bjud på tårta
alla veckans dagar har du här

malliga måndag, jag är inte berädd att hålla med.
måndagar..


just nu vill jag bara tillbaka
tillbaka till där man se horistonten
tillbaka till där solen skiner
tillbaka till där vattnet är salt
tillbaka till där sommaren är


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0