lyckA

så här är det, egentligen borde jag ägna mig ät helt andra saker än min dator..
jag borde råplugga körkortsteori
jag borde skriva svenskatal
jag borde dammsuga
jag borde städa bland mina hästsaker

men en annan dag

jag har lagt av, gått ner på lågenergi eller något
allt känns jobbigt, till och med benen var trötta imorse när jag sprang, fast att jag inte sprungit på en vecka

lyckA
att vara lycklig
Goliat
okej, jag är 19 år.. men det där med ponnykärlek
jag var hos Goliat igår, som alltid
solen sken och det regnade
jag red, busade i skogen, barbacka
först travade vi på vägen, sen in i skogen, skrittade igenom leran, vilken Goliat mera skuttade igenom, kom till den lilla stocken, som vi tog en språng över, följt av en bockning och några huvudruskningar (jag satt kvar) kom ut på den bredare mjuka skogsstigen, travade och tog backen i galopp, skrittade (struttade) genom naturreservatet, över bäcken och hem på vägen
haha,
det är lycka,
det är ponnykärlek,
det VÅR

så det där med lyckan över att ha en ponny i vårsolen är kanske inte bara för 10 åringar, jag behöver det lika mycket..om inte mer

(om jag bara hade lite mer pengar så att jag slapp tänka på vad som händer med min ponny i höst)









va du är söt,min kära lilla ponny
va du är snäll, min kära lilla häst
du säger ingeting,min kära lilla ponny
men det är dig jag gillar bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0