en vintersaga

jag red i förmiddags
det snöade, det vräkte ner och vi busade i skogen jag och Goliat
först skulle vi inte gå så långt, men det blev en timmes tur iaf
det var som på film, vitt, vitt och vitt och vi blev snögubbar
jag var blöt, allting var blött mina byxor, mina vantar, mina skor, min häst.
jag var lycklig, ännu lyckligare hade jag varit om det varit grönt, blåsippor 10 grader varmt och sol
men nu är vinterna här och den globala uppvärmningen känns lååångt borta


dessutom har jag skaffat mig en till sysselsättning
jag lånar Norton och går ut och går
igår var vi ute i nästan 1½ timme, det snöade då också
men med frolic är allt möjligt

i eftermiddag blir det brödbak med Klas, allt för hans projektarbete
det ska fotas och ha sig och jag ställer upp
  
sen har jag ställt mig i bostadskö, låter inte det lite vuxen?

Kommentarer
Postat av: ANNA

JO, Cecilia, det låter vuxet! :) Var skall du bo?

2009-03-11 @ 21:46:14
URL: http://www.annalarssonfem.blogspot.com
Postat av: Cecilia

i stockholm, kanske.. eller hemma. men jag är iaf en bit på vägen nu :P

2009-03-13 @ 09:15:56
URL: http://mariiacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0