skärpning nu!

jag stängde precis av TV
patetiskt liv, mellan Tv och datorn, men så illa är det inte.
mellan nio och två hos Goliat, lång svettig tur som jag gissar kommer leda till träningsvärk

TV blev avstängd av en anledning
det var Herman Lindström
inget ont om honom, nej inget ont om någon, men jag blir trött, kortsiktigt på kungafamiljen,
men det grundar sig väl i media
stackars kronprinsessan!
ätstöringar på grund av all press
kände att hon inte klarade av att uppfylla det värden runt förväntade av henne
jag dör, okej, inte dör svimmar eller nått
jag förstår, men varför denna uppståndels?
vem han inte kände ångest över alla krav, nu skiljer sig mina från en prinsessas
jag är varken rik, riksskändis eller har fått äta på nobellmiddagen,
men vanliga människor, som jag å övervägande delen av Sveriges befolkning kan också känna press, få tvångstangar efter alla julbord.
nej, man ska inte skämta om varken press eller ätstörningar, det är fruktansvärt
men varför denna uppståndelse, varför en bok?
jaja, jag erkänner. jag är avundsjuk.
punkt slut
men det är överdrivet, det är för mycket
Sverige är en demokrati..?
jag må kanske vara oallmänbildad, men när röstade vi om monarkin?
jag har aldrig hört någon som gått å röstat på kungen,
men nej!!! vad dum jag är, man föds till kung
jag föddes till vanlig
vanlig eller, kung, vanlig eller kung
nästa val vill jag rösta på styrelseskicket, för jag är faktiskt myndig. jag får till och med vara med och bestämma, bara en sån sak!
okej, ja, jag vet, monarkin i Sverige är utan makt, helt utan makt. men den kostar pengar. okej, de gör en del bra grjejer.. men..
Roland sa 98 miljoner varje år, rätt mycket pengar faktiskt och så finns det dem i Sverig som inte har tak över huvudet, som får sova på en offentlig toalett i natt (dagen innan julafton) kanske inte ens får sova alls, somnar de på tunnelbanan fryser de ihjäl.
Världen må vara orättvis, men att det i välfärden Sverige ska vara det, tycker jag är oacceptabelt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0