en filosofisk psykologiuppsats

- jag kanske ska bli filosof

visst va det med ironi i rösten jag sa det till mamma, för ungefär fem minuter sen, men ändå värt att tänka på.
efter att ha läst om Locke, Rescartes, Hume och Kant börjar jag tvivla på verkligheten.

hur ska man egentligen veta någonting om något, när man inte vet om det är sant:O

eller kanske som Sextus, han var så osäker på verklighten att han inte ens trodde på att han trodde någonting.
asså han kunde inte säga att han visste att han inte visste något, för han visste ju inte om han visste det
(inte konsligt att det snurrar till ibland)

jag har precis skrivit klart min psykologiuppsats om tonåringar, måset säga att den blev väldigt personlig. men det känns skönt att vara klar med den. nu är den utskriven, jag ska läsa igenom den och finslipa lite, en vecka kvar tills den ska vara inne :)

imorgon blir det en typisk Cicci, försöka hinna med så mycket som möjligt dag.
först skola, jag slutar kvart över två, då blir det cyklen till Goliat, borsta och pussa på honom, för att åka hem, duscha och vara i kyrkan halv fem. konsert klockan 19 :)


Kommentarer
Postat av: Gillberg

Hmm välldigt virrigt det där du :P

2008-10-06 @ 07:43:24
URL: http://gillbergarn.blogg.se/
Postat av: hanna

det där var det bästa med filosofin:)

2008-10-13 @ 17:14:24
URL: http://hannana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0