blad

Du får inte knacka på min dörr, om du inte är beredd att komma in.
Du får inte göra om mitt namn och börja kalla mig för din.
Du får inte vandra på min väg, utan att visa mig ditt mål.
Inte stjäla av min godhet, för att fylla upp ditt hål.
Du får inte riva mina murar, som jag omsorgsfullt har byggt ,
om du inte skyddar mina drömmar så att jag kan somna tryggt.
Du får inte ha mig som en dröm, när jag vill vara din verklighet.
Du får inte säga att du hoppas om du inte tror du vet,

Men du får ta den tid du behöver för att förstå vad det är det vill.
Du får be en bön att tiden du behöver räcker till.
O du får samla dina tankar så att två själar kan få ro
och så att allting som vi lovade oss själva kan få gro

Du får inte inte andas på min panna, inte få mig falla ner
om du inte sen kan stå för all den oreda du ger.
Du får inte röra vid mitt hjärta, som om allt var uppenbart,
men jag önskar inte hellre än att du gör allt emot mig snart

Vad är det du vill?

Sonja Aldéns nya låt, Du får inte


jag faller så lätt, lika lätt som ett blad faller till marken när det blir höst
jag är precis som ett blad på hösten.
faller av mitt träd och blir liggande på marken.
lövet bli liggande på trotoarkanten
många fötter kommer kliva över, en del kommer till och med trampa på det.
det finns vissa, speciella människor.
barn är sånna, som ser det vackra med ett blad om hösten
det kan ta upp blandet, bära det försiktigt hem och ha det ligga på skrivbortet
titta på det och tycka det är fint
färgen är klar, röd, gul, orange
med tiden kommer det fina bladet bli brunt, även människor blir gamla
men trotts att blandet blir brunt, har det en gång vartit färgglatt, sånt försvinner inte.

betydde det något, eller var det bara en engångs grej
ska man lita på ord, händerlser och handlignar
eller var det bara ett tillfälligt behov, ihop om att få något mer?

Kommentarer
Postat av: julia

låten va asfiiiiiiin:)

<3

2008-10-12 @ 12:25:04
Postat av: Alina

Hejhopp! Ha en trevlig Söndag! :)

2008-10-12 @ 12:28:00
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0