skolan

Jag borde hitta på något. Göra något annorlunda. Usch vad sur jag blir. Sur på att ingen förstår. På torsdag är det jullov. Jag vill nog inte ha lov i år. Jag vill bort från Strängnäs, göra något nytt. Jag och Goliat flyttar nog efter sommaren, efter studenten. Om det inte vore för det där förbaskade körkortet, som jag hatar över allt annat, då vore det väl okej. Men trafikskolan ruinerar mig, alla mina jobbpengar. Alla mormors pengar som jag fick. SUG! Det gör ont, jag vill inte kunna köra bli, men det är en sån där sak som man måste. Precis som och dammsuga, eller plugga, eller gå upp på morgonen, fast man inte orkar. Allt handlar om att orka. Jag orkar inte skolan mer. Därför ska jag bli lärare, sen rektor, för att sen kunna ända och påverka. Det här systemet håller inte i längden

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter bra håller tummarna för en bättre framtid i skolan :)

2008-12-16 @ 19:24:16
URL: http://gillbergarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0